Uncategorized

Træningsformer som gør det sjovt at træne

Når man ønsker at komme i bedre form, så gælder det ofte om at finde nogle træningsformer der er sjove. Ofte hører man, at man skal finde en træne sammen med, men dette har også sine svagheder. Her bliver du nemlig afhængig af, at den anden modpart er enten ligeså motiveret som dig – eller endnu mere motiveret! Hvis dette ikke er tilfældet, så vil du ofte ende med at stoppe træningen igen.

Når du hører historier fra folk, som virkelig er kommet i form, så er det ofte det samme du hører fra disse – nemlig at de har fundet en sportsgren de virkelig synes er sjov. Får når først du bliver bidt af dette, så ender du ud med at komme fordi du synes det er sjovt, og ikke fordi du gerne vil i bedre form.

Vi har samlet en række af disse sportsgrene for, at give dig en indsigt i hvordan du kan komme i bedre form, med den rette sportsgren.

Sejlads

Der findes i Danmark langt over 500+ forskellige sejlads klubber, hvis man tæller de mange forskellige typer af både med. Og om det er en ro-, kajak eller sejlklub, så er der altid et stort fællesskab, som får rigtig mange til at komme igen og igen.

Selvom man skulle tro at roning etc. ikke træner kroppen, så er dette faktisk ikke rigtig. Man bevæger nemlig ofte de helt rette muskler i både hofter, mave og ben, for at gøre de korrekte bevægelser. Derfor vil man også ofte se, at folk der ror til Ol har rigtig store lårmuskler.

Boksning

Boksningen er generelt rigtig godt for kroppen, men kan også nemt være noget, som man mister interessen for. Men hvis du krydrer din boksning med en god boksepude og forskellige former for boksning – f.eks. thaiboksning, MMA etc.

Når først du bliver bidt af det høje tempo og de aktive bevægelser, så er det svært at stoppe med de fleste former for boksning. Du har endda også den ekstra fordel, at du ville kunne forsvare dig, hvis du kommer ud for farlige situationer.

Når du træner på f.eks. en boksepude, så vil hele kroppen være i benyttelse, og rotationen er rigtig god for din indre core-styrke. Du vil se at folk der bokser får styrket stort set hele deres krop, da alle store muskler kommer i spil.

Dykning

Selvom dykning eller snorkling af mange ikke er set som en sportsgren, så er der tale om en ”sport” der giver dig en oplevelse – samtidig med at du bevæger dig utrolig meget. Vandmodstanden gør helt naturligt, at du får brugt musklerne på den helt rette måde, med et konstant og vedvarende pres.

Herudover er det ligeså en række tilføjet ekstra fordele ved, at kunne holde vejret længe under vandet, hvilket vil hjælpe dig ift. åndedrætsbesvær, som man ofte får med alderen. Selvom Danmark er et koldt langt, mange dage om året, så har vi en række gode snorkling steder.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *